Fat Burning

27. ledna 2009 v 17:09 | Míša |  Míša a sport

20.1.09 - Arnika

Pro angličtináře není asi těžké přeložit si ta dvě slova v nadpisu tohoto článku. O co ale jde? Jak jinak, než o jistý typ sportu. ... Ano - i toto "tukové" cvičení patří do kategorie "spinningu". Objevila jsem jej náhodou, když jsem hledala, zda můj kamarád nemá náhodou lekci schwinn cyclingu, že bych se na něj "přišla podívat". Bohužel jeho hodina začínala moc pozdě (potřebovala jsem večer stihnout ještě hodinu plavání s prckama), ale zaujalo mě právě "Fat Burning". A tak jsem neodolala a zašla na hodinu.

Po zkušenostech z loňských hodin spinningu jsem si vzala samé funkční cyklo prádlo. Trošku mě překvapilo, že ostatní holky se převlékaly do klasických bavlněných dlouhých legín a triček, o cyklokalhotech či rukavicích jako by neslyšely. Byla jsem (až na cvičitele) jediná s vypolstrovanými kalhotami (taky že nám na konci, když si některé na "otlačeniny" stěžovaly, výhodu cyklokalhot a tvarů sedel vysvětloval. A kdo prý nechce do kalhot investovat, musí tak 1-2 měsíce vydržet, pak si zadeček zvykne). Ale to bylo tak jediné v čem jsem byla lepší než ostatní cvičenkyně :-D.

Ale hodina to byla výborná. Maťo nám všem nejdříve zkontroloval, případně poupravil, sed na kole a pak nám dal na vybranou ze tří programů, podle kterého bychom dnes chtěly jet. Než dopopsal ten poslední, tak jsem už zapomněly o čem byl ten první :-). No, nakonec jsme si samozřejmě vybraly "spalování", které tkvělo v tom, že tepová frekvence by měla být maximálně kolem 70% maximální tepové frekvence, a "na trati" převažovaly rovinky, i když kopce nám také daly zabrat.

Jak jsem čekala - po 10 minutách jsem si začala nenápadně stírat pot z čela (na začátků Maťo říkal, že účelem cvičení není se zapotit, ale pěkně se udržet v aerobní zóně, abychom spalovaly tuky), po 15 minutách jsem k otírání využila i ručník a poté, co oznámil (tak kolem 25. minuty), že už bychom měly být zahřáté, pot ze mě docela slušně odkapával. Jeho povídání o tom, ať si představíme nějakou pěknou krajinu, kterou bychom chtěly projíždět (že on má rád Španělsko, kde jsou dlouhé rovinky vhodné právě na dlouhé jízdy, s horami v dálce ...) jsem vnímala jen jedním uchem a hlavně se soustředila na to, že musím i dýchat. A jeho návrh "zavřete oči a soustřeďte se na vaše oblíbené místo a na jízdu" jsem ignorovala úplně, protože mi hrozilo, že kdybych oči zavřela, tak bych neudržela v rozhicovaném stavu rovnováhu a poroučela bych se k zemi.

Asi jsme jely nějak rychleji, než měl úplně připraveno, protože při 15 minutách do konce hodiny řekl, že máme ještě čas a že si tedy dáme kombinované kopce, které spočívají v tom, že 8 vteřin jedete ve stoje, 8 v sedě, pak 4 a 4, pak 2 a 2 a pak zase vzestupně nahoru. A v tom už jsem pot opravdu neměla pod kontrolou. Jen jsem cítila jak mi to stéká všude možně a jen jsem "s uspokojením" sledovala, jak je kolo celé mokré.

Ale měl pravdu v tom, že po tomto typu cvičení nebudeme vyždímané až do dna, ale že nás to spíše příjemně zahřeje. Byla jsem sice více než příjemně zahřátá, ale druhý den mě nic nebolelo. To příště bude hůř - chystám se právě na kamarádovu hodinu, který má klasický schwinn cycling a to už nebudou rovinky - to budou brutální kopce. Ale nějak se začít musí, ne? Až se jaro zeptá ...
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama